Gelukkig niet, het is alleen erg vervelend. Bij een DDoS zijn je persoonlijke gegevens en apparaten gewoon veilig. Het kan wel zijn dat bepaalde diensten niet goed werken zoals bijvoorbeeld je internetverbinding, e-mailadres of de website van de-help-desk.nl.
Hoe bescherm ik mijn eigen bedrijf tegen een DDoS?
Heb je zelf een bedrijf met bijvoorbeeld een eigen website, thuisserver of webshop? Zorg er dan voor dat al je zakelijke apparatuur goed beveiligd is. Thuisservers beveilig je door altijd de laatste software-updates van de fabrikant te installeren en de beveiligingsopties goed te configureren. Heb je je website of webshop extern gehost? Vraag dan na bij het hostingbedrijf hoe ze je website of webshop beschermen tegen een DDoS.
Ben je slachtoffer van een DDoS-aanval? We helpen je graag verder. Dit is wat we doen:
- We registreren, verzamelen en controleren informatie over de DDoS-aanval.
- We analyseren de technische logfiles.
- We proberen de bron te achterhalen en aan te melden bij de verantwoordelijke provider.
- We helpen je om je systeem weerbaarder te maken tegen DDoS-aanvallen.